Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday 20 January 2012

my uncle~

aku xkan lupe tarikh ni, 23 DECEMBER 2011.....pd tarikh itu la aku dpt berita yg sedih....pd pukul 9.45 mlm adik aku dpt call, dia ingt my uncle yg call rupa2nya org laen yg call....org  2 gtau yg my uncle accident...at sekian2 place...then dia terus letak....once my mum and my dad arrived at that place....the only thing that left at that place is, his motorcycle....at the middle of the road....can u imigine that??? no one at all...my mum very upset, then came a person, told my parents that my uncle had been take away by an ambulance...ape lg, my mum pun rushing la g hospital...g hospital bhgian emergency...smpai sne, ya Allah...sedihnya aku tgk my uncle....segala rongga2 dia di muka semua keluar drah...non-stop bleeding....my uncle dari keluarga yg mahukan kesempurnaan...means, family dia lebih selesa klu berada di hospital swasta....tp nk wat cm ne sebab hospital swasta pun xmampu n xberani nk rawat my uncle....diorg anta my uncle ke hospital awam semula....huhh..kan susah 2....mmg la seronok hospital swasta ni sebab ade org served kan anything yg kita nak...tp klu kes 2 kes berat, diorg xkan layan...diorg akan hantar ke hospital awam jugak....mase 2 bru la my unncle's family terpikir, lbh baek kat hospital awam je....senang....byk peralatan....biarlah susah skit asalkan pesakit yg nk dirawat 2 x dicampak sne, dicmpak sni....aku student medic, aku tau ape yg pesakit 2 rse klu diri mereka dicampak sne dicampak sni....lgpun swasta ni diorg kira setiap cm peralatan yg di gunakan....klu byk duti blh la...tp klu nk harapkan insurans je...baek simpan je la....lbh baek simpan 2 utk diri sendri, atau pun untuk bakal anak2 kita nnt....
tp semua 2 terpulang la pd kemampuan masing2....kalau cm aku, mmg dh dpt semua kemudahan 2...bkn hny utk aku sorg, tp utk my parents n my future husband....sepanjang hidup....no limitation...layanan yg kami akan dpt juga same seperti berada di hospital swasta....tiada byaran....free of charge...2 la beruntungnya kalau bekerja dengan kerajaan...alhamdulillah....aku bersyukur kerana telah diberi peluang yg berharga ini....

No comments:

Post a Comment