Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 24 June 2012

kenduri~

semenjak aku dh duduk umah ni,  berat badan aku xnaik xturun...2 pun nasib baik jogging...klu xjogging, mesti naik je memanjang...hahaha...bru2 ni nenek aku wat kenduri arwah atuk aku...dh bpe lame aku dgn my hunny, lame 2 jgk la atuk aku dh pergi tinggalkan kami....time kenduri tu biasa la lauk kampung...rendang ayam telur, gulai udang, pajeri terung, belacan dan ikan masin....tp sebelum nenek aku wat kenduri 2, jiran aku pun wat kenduri arwah gak...yg ni lauk dia lg best...kari kambing, ikan patin masak tempoyak, ayam masak kicap, sayur campur stail jawa, tempoyak, mcm2 g la...kambing mmg kegemaran aku...masuk ni dh 3 kali aku makan kambing...dlam bulan ni sj...mane xgemuknya aku...pipi aku pun dh bulat....hahaha...


sebelum kenduri start amek gmba dlu..

akid akwa.....bulatnya pipi aku...huahua..

k.long akid akwa...

budak pompuan ni. mmg cerdik....umur bru 4 tahun, dh petah bercakap...pelat pun x...time kenduri 2 org selawat dia pun selawat jgk...nmpk bdk lain maen one two jus, dia pun nk main gak...hahaha...bila time makan, org tgh beratur ni, tetbe dia dtg menyelit...."tin, tin...k.long nk mkn nasi"...hahaha...nsib baik ko bdk kecik g...bila org suh beratur bru nk beratur...dh smpai turn dia amek lauk, adk aku tny dia, " nk tembikai x?? nk bpe potong?" bdk kecik 2 jwab, "amik la 6 ke 7 ke..." hahahaha...nk amek byk2 tp bg ibu dia yg mkn...hahaha...budak ni...


No comments:

Post a Comment